Creació de consciència digital

La nostra visió sobre consciència digital i la proposta de convertir-la en una nova competència a l’educació superior va ser publicada a les Jornades d’Enginyeria Telemàtica JITEL 2021.

Com que la població mundial està molt més connectada digitalment, és cada vegada més rellevant adquirir un nivell adequat de conscienciació digital. Per aquesta raó, l'objectiu d'aquest treball és introduir la competència de la consciència digital en els programes d'educació superior.

Concretament, aquest treball se centra en el desplegament d'aquesta competència dins del Grau d'Enginyeria Telemàtica de l'Escola Castelldefels de Telecomunicacions i Enginyeria Aeroespacial de la Universitat Politecnica de Catalunya (EETAC). Per a això, hem planejat un projecte estructurat en quatre fases en les quals les tasques que han de dur a terme els diferents participants s'han definit detalladament.

Així, les funcions implicades són: coordinador de projectes, dissenyadors de continguts acadèmics, empreses de suport per a aquesta implementació, estudiants, així com el Coordinador de Graus i el Director Adjunt d'Estudis de Mestres i Cap de Qualitat. Aquesta és la primera iniciativa que tenim previst ampliar a altres graus o nivells d'estudi en el futur.

Vidal, R. [et al.]. Creating digital awareness. A: Jornadas de Ingeniería Telemática. "JITEL 2021: libro de actas: XV Jornadas de Ingeniería Telemática, A Coruña 2021"

Llegir article

Click & Safe imparteix un taller sobre ciberseguretat a estudiantat de Viladecans a l’EETAC de la UPC